Bezorging en retourneren
Levertijd
Wij doen ons uiterste best de bestelling zo spoedig mogelijk bij jou thuis af te leveren. Lees hier hoe wij dat doen. Al onze stalen producten maken wij volledig zelf. Het kost tijd om dit netjes en kwalitatief te doen. We proberen een onbehandeld product tussen de 2 en de 4 weken bij je thuis te krijgen. Soms hebben we het product op voorraad staan en is de levertijd nog korter.
Als het onderstel gepoedercoat moet worden, brengen wij het persoonlijk bij de poedercoater en kunnen het dan na ongeveer 10 werkdagen weer ophalen. Hierdoor is de levertijd van een behandeld product ongeveer 3 tot 6 weken.
Bezorgkosten
Het bezorgen van stalen onderstellen en complete tafels doen wij ook volledig gratis door bijna heel Nederland. Let op, dit is uitgezonderd Zeeland, Zuid Limburg en de Waddeneilanden, ook uitsluitend begane grond, tenzij anders overlegd. We kunnen in sommige gevallen wel leveren in Zeeland, Zuid Limburg of zelfs in België. Wanneer je hier iets geleverd wilt hebben stuur dan gerust een mail naar [email protected] met daarin het gewenste product en afleveradres. Dan zullen we ons best doen om hier een passende offerte voor te maken.
Retourneren
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom jij de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Is een product voor jou speciaal op maat gemaakt, dan kunnen wij deze normaal gesproken niet retour aannemen. Wel kun je ook dan altijd contact met ons opnemen om te informeren naar wat wel mogelijk is.
Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jou product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. In veel gevallen is het kosteloos retourneren. Je kunt de retourzending aanmelden via je account. Wij nemen daarna contact met je op via de mail om alles verder af te handelen. In enkele gevallen zijn de kosten voor retour van jouw huis naar de webwinkel voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,95 per pakket, gaat het om een metalen onderstel? Neem dan contact op met ons via [email protected]. Wij gaan dan regelen dat het onderstel bij je thuis word opgehaald, meestal is dit kosteloos als we het kunnen combineren met een bezorgroute. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je je product aanmelden voor retour via uw Vakstaal account. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag terugstorten binnen 14 dagen nadat het product in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd zijn, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Verkeerd bezorgadres doorgegeven?
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dan kunnen we het bezorgadres van je bestelling aanpassen.
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Klachten
Heeft u een klacht of een opmerking, dan raden we je aan om ze eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@vakstaal. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.